blog nursyuhadasaedin





Muslimin menangis ?? Limaza ?? =,="
Friday, 7 October 2011 | 7.10.11 | 0 comments

Ehem.. ehem.. ehem.. amboii muslimat....., khusyuknya tengok gambar tu.. hehe yang muslimin pon, amboii... heheh gurau je ye... 
Assalamualaikum kepada semua pembaca... baiklah, pengisian kali ni bukan nak menceritakan tentang laki-laki di atas tu... bukan untuk memperkenalkan gerangan lelaki tu.. hmm syu sendiri pon tak tawu apa nama laki tu.. hehe tapi yang pasti laki tu pelakon Bollywood(btol ka ejaannya ni .. hehe )... 

ok2.. kembali ke jalan yang benar.. hehe sebenarnya pengisian kali ni syu nak kongsikan dengan sahabat dan sahabiah semua tentang kenapa muslimin menangis ?? sudah terang lagi bersuluh, macam tajuk pengisian ni la.. hehe ok kita dah biasa dengan keadaan kaum hawa menangis tapi jarang kita dapat lihat kaum adam menangis... kalau ada pon sikit sangat dan susah tuk kita lihat... 

macam di sekolah syu dulu, kalau ada sesi muhasabah diri, yang kaum hawa mesti senang menitiskan airmata  tapi kaum adam boley dikatakan majoriti ego.. sikit basah kat alis mata pon tak da.. ish3....

ok.. syu mula melalut ag.. hehe back tu da topic.... 
sahabat dan sahabiah semua tahu tak, lelaki yang selalu mengalirkan air mata ni adalah lelaki yang kuat imannya.. biasanya muslimin jenis ni menangis tatkala mengingatkan dosa-dosanya yang lepas. Dia juga akan menangis kerana terlalu bersyukur dengan nikmat Allah SWT.
Pada pendapat syu juga , golongan muslimin seperti ni adalah golongan muslimin yang jujur,penyayang, lembut hati dan setia.

Zaman sekarang ni susah nak cari muslimin macam ni.. Kebanyakan lelaki di sekeliling kita egois, menangis kerana teringat kan dosa pon susah nak buat , erti kata yang lebih mudah di fahami ag ialah mereka ni malu.. Apatah lagi nak menangis kerana rasa bersyukur.. 

Seperti yang syu katakan tadi, muslimin yang kerap menangis ini HATINYA LEMBUT .. kenapa syu kata macam tu? mereka ni hatinya macam perempuan ke , mudah tersentuh?? 

ok, bukan macam tu maksud syu. HATINYA LEMBUT sebab nur iman yang tersemat rapi di situ menyinarkan mahabbah. Apa maksudnya tu sahabat dan sahabiah semua??? 

Maksudnya, muslimin itu mempunyai rasa berkasih sayang dan rasa ingin saling mengambil berat. Lelaki yang sebegini boleh dikatakan optimis pemikirannya.. bersangka baik dan tidak suka berkata yang buruk walaupun sebutir cuma..

ADAKAH PEMBACA MUSLIMIN TERGOLONG DALAM GOLONGAN INI??

(semua penulisan di atas pendapat syu ja, kalau salah maaf, setiap orang mempunyai pendapat masing2 dan yang past ianya berbeza)

baiklah.. sebenarnya masih belum terjawab lagi soalan kepada tajuk pengisian ini iaitu "kenapa muslimin menangis ".. kalau sahabat dan sahabiah semua nak tahu baca la pengisian syu untuk malam ni.. harap sabar menunggu ye... maaf.. hehe ^_^ nantikan sambungannya..

Pengemis Redha dan Cinta Ya Rabb,
     ~ Nur Syuhada~



old post / new post