blog nursyuhadasaedin





sambungan kenapa muslimin menangis? limaza?? =,="
Friday, 7 October 2011 | 7.10.11 | 0 comments
Assalamualaikum.... sahabat dan sahabiah.. ingat lagi tak entry syu yang lepas...?? tak ingat ?? ok, biar syu ingatkan... cuba tengok gambar ni....

ha, macam mana ?? dah ingat?? hehe

ok , seperti yang syu janjikan dalam pengisian yang lepas(kenapa muslimin menangis? limaza??=,=") dalam pengisian ni , syu akan kongsi dengan pembaca semua kenapa muslimin menangis...

agak-agaknya boleh tak sahabat dan sahabiah semua bagitahu syu apa sebabnya muslimin menangis??
syu tak taw ni... cepat la.. (hehe.. mengada sebentar..) tak da la .. syu bergurau je.. 

ok, dekat bawah ni ada syu senaraikan kenapa muslimin menangis....
(semua senarai di bawah ni hanya pendapat syu, jika salah maaf,setiap orang mempunyai pendapat masing-masing dan yang pastinya ianya berbeza)

yang pertama : kebanyakan muslimin akan menangis apabilamereka terlalu gembira apabila menyambut 
                       kelahiran cahaya mata pertama .. (mungkin... :) )

yang kedua    : mereka terkenangkan dosa-dosa lalu yang pernah mereka lakukan..

yang ketiga    : mereka rasa kesyukuran yang amat mendalam kepada Allah Yang Maha Esa..

yang keempat : ibu bapa mereka telah meninggalkan mereka ..

yang kelima    : mereka teringat akan azab api neraka dan terlalu takut..

yang keenam  : terlalu khusyuk beribadah kepadaNya dan di dorong rasa kehambaan yang begitu mendalam
                       di dalam zikir-zikirnya..

yang ketujuh   : mereka tersentuh hati tatkala mengenangkan ayat-ayat Al-Quran yang dibaca mereka..

hmm.. macam mana sahabat dan sahabiah?? ni cuma pendapat syu ja ye :)
ok, sebelom syu akhiri pengisian ni.. tengok gambar ni ye.. lupakan lelaki yang kat atas tu.. hehe ..

yang ni syu kenal! Maher Zain.. hehe

ok la.. terima kasih .. syukran... 
waalaikummussalam..

Pengemis Redha dan Cinta Ya Rabb,
     ~ Nur Syuhada ~

old post / new post